مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو
سرخط خبرها

امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟

  • کد خبر: ۲۲۴۱۰۴
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا لایحه سنای این کشور بر ضد تیک‌تاک را امضا کرد و به این ترتیب آن را به قانون الزام‌آور مبدل ساخت.

به گزارش شهرآرانیوز، لایحه‌ای که روز گذشته، دوشنبه، ۲۴ آوریل،‌ توسط مجلس سنای ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» تصویب شده بود، حالا، با امضای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، یک سال فرصت دارد تا این اپلیکیشن را به‌فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبه‌رو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک‌تاک ویدئویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ‌جا نمی‌رویم!»

همچنین، در پاسخ به این اقدام، تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به‌چالش خواهد کشید که این امر می‌تواند روند فروش یا ممنوعیت شبکه اجتماعی را به‌تعویق بیندازد.

بیانیه تیک‌تاک در واکنش به امضای جو بایدن

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

معتقدیم که حقایق و قانون به‌نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن‌نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت‌میلیون کسب‌و‌کار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.

شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک، نیز با انتشار ویدئویی از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت:

اشتباه نکنید! این یک ممنوعیت برای تیک‌تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک‌تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.

این قانون به Bytedance که در چین مستقر است یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک‌تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دوحزبی برخوردار بود و توانست با سرعت قابل‌توجهی در کنگره پیشرفت کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->